Grupa błękitna

„Zabawa jest nauką, nauka jest zabawą. Im więcej zabawy tym więcej nauki.”
Glenn Doman
Czary – mary, nie do wiary. Abrakadabra, plim, plam, plum i już małych przedszkolaków cały tłum. Będą chodzić na spacerek, na słoneczko i wiaterek. Z talerzyka wszystko zjadać , pięknie do zabawy siadać. Pantofelki ładnie zmieniać, umyć rączki do jedzenia. Super się z kolegą bawić. Kiedy trochę się zmęczymy to na leżak się położymy. Będzie pora na czytanie i czas na muzyki słuchanie. Bo przedszkole to świetna sprawa tu jest ruch i zabawa. Tu czekają klocki, misie, lale. Tutaj znajdzie coś dla siebie ciekawego każdy malec. Wszyscy się z uśmiechem witają, wszyscy dobre humory mają i nikt się nie smuci i dąsa. Grupa błękitna to fajna sprawa, każdy czterolatek wie to od rana.

Wychowawczyni grupy: Irena Ludew

 

Oj będzie, będzie…

  • 2.04 – Warsztaty edukacyjne „Ptaki wokół nas” ( Międzynarodowy Dzień Ptaków ) – współpraca z Eko – Inicjatywą
    3.04 – „Dużo dziwnych muzycznych pudełek” – program muzyczny w przedszkolu
    5.04 – Dzień Śniadania
    8.04 – „Teatrzyk cieni” – w przedszkolu
    9.04 – Światowy Dzień Zdrowia
    11.04 – Dzień Czekolady
    12.04 – „Muzyka etniczna” – w przedszkolu
    17.04 – Konkurs wielkanocny – „Zwierzęta wielkanocne”
    25.04 – Przegląd Małych Form Teatralnych
    29.04 – Wycieczka do Biblioteki Miejsko – Powiatowej – obchodzimy Światowy Dzień Książki

Zamierzenia grupy w miesiącu kwietniu:

WIOSENNE POWROTY

WIOSNA NA WSI

WIELKANOC

DBAMY O PREZYRODĘ

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

  • Rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki.
     Omawia życie ptaków wiosną (budowanie gniazd
     Dobiera dwa obrazki, które do siebie pasują.
     Wyszukuje obrazki bociana wśród innych obrazków.
     Dolicza do podanej liczby elementów i odlicza od podanej liczby elementów (o jeden element
    więcej lub o jeden element mniej
     Układa puzzle przedstawiające ptaki.
     Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
     Wskazuje różne stany emocjonalne (np.: złość, smutek, radość, strach) przedstawione na
    obrazkach
     Przestrzega umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie.
     Rozpoznaje zwierzęta wiejskie przedstawione na obrazkach
     Naśladuje odgłosy zwierząt.
     Dopasowuje obrazek młodego zwierzęcia do obrazka jego mamy.
     Wymienia produkty otrzymywane od wybranych zwierząt wiejskich.
     Liczy elementy w zbiorach
     Lepi z plasteliny figurki wiejskich zwierząt.
     Uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych przy piosence
     Wskazuje różnice i podobieństwa między obrazkami.
     Omawia historyjkę obrazkową.
     Wie, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku
     Rozróżnia kraszankę i pisankę.
     Wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki
     Poznaje świat poprzez doświadczenia – własne i innych ludzi.
     Lepi jajka z masy solnej
     Wykonuje kurczaka wielkanocnego
     Wie, jak można chronić przyrodę
     Wie, jak segregować śmieci.
     Wyjaśnia, jak należy zachowywać się w lesie i dbać o niego.
     Wymienia wybrane prace wykonywane w ogrodzie.
     Obserwuje pracę dorosłych dbających o rośliny.
     Współdecyduje przy wyborze zabawki, zabawy, w czasie zabaw w kącikach zainteresowań
     Liczy na konkretach do 5.
     Rysuje po śladach.
     Poznaje otoczenie za pomocą zmysłu węchu, rzeczy – za pomocą dotyku
     Tworzy kodeks przyjaciela przyrody.
     Określa, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.
     Segreguje klocki według jednej cechy.
     Układa puzzle o tematyce przyrodniczej.
     Określa, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.
     Rysuje na tacce z kaszą manną/piaskiem

WIERSZ


„Dzieci dbają o środowisko”

W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.