Grupa błękitna

„Zabawa jest nauką, nauka jest zabawą. Im więcej zabawy tym więcej nauki.”
Glenn Doman
Czary – mary, nie do wiary. Abrakadabra, plim, plam, plum i już małych przedszkolaków cały tłum. Będą chodzić na spacerek, na słoneczko i wiaterek. Z talerzyka wszystko zjadać , pięknie do zabawy siadać. Pantofelki ładnie zmieniać, umyć rączki do jedzenia. Super się z kolegą bawić. Kiedy trochę się zmęczymy to na leżak się położymy. Będzie pora na czytanie i czas na muzyki słuchanie. Bo przedszkole to świetna sprawa tu jest ruch i zabawa. Tu czekają klocki, misie, lale. Tutaj znajdzie coś dla siebie ciekawego każdy malec. Wszyscy się z uśmiechem witają, wszyscy dobre humory mają i nikt się nie smuci i dąsa. Grupa błękitna to fajna sprawa, każdy czterolatek wie to od rana.

Wychowawczyni grupy: Irena Ludew

 

Oj będzie, będzie…

  • 3.06 – Zabawy z piłką nożną z trenerem na boisku
    8.06 – Święto Przedszkola
    – Czytanie na trawie
    – Wycieczka na pobliską łąkę
    – Plener malarski „Łąka”

Zamierzenia grupy w miesiącu czerwcu:

MOJA OJCZYZNA

MIESZKAŃCY ŁĄKI

WAKACYJNE PODRÓŻE

POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

  •  Potrafi wymienić przynajmniej dwóch mieszkańców łąki.
     Poznaje wybrane owady – motyle, pszczoły.
     Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
     Wykonuje ćwiczenia oddechowe.
     Nazywa wybrane kwiaty rosnące na łące.
     Liczy elementy, zaznacza ich liczbę za pomocą kropek
     Rozwiązuje zagadki.
     Nazywa kolory tęczy na podstawie obrazka.
     Uczestniczy w zabawach badawczych.
     Dzieli słowa rytmicznie (na sylaby).
     Liczy do 5.
     Umieszcza obrazki na ilustracji według instrukcji
     Maluje palcami i dłońmi.
     Śpiewa refren piosenki Mała biedroneczka.
     Rysuje po śladzie i wykleja kwiaty bibułą
     Przestrzega umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie
     Nazywa pojazdy.
     Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
     Wnioskuje, dokąd pojadą dzieci na wakacje.
     Wypowiada się na temat spędzania czasu w różnych miejscach.
     Wyciąga wnioski z zabaw badawczych.
     Liczy obiekty.
     Grupuje elementy i ocenia, gdzie jest ich najwięcej lub gdzie jest ich najmniej.
     Poszerza wiedzę o pojazdach.
     Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
     Rozpoznaje przedmiot za pomocą zmysłu dotyku
     Maluje, tworzy kompozycję (żaglówkę).
     Organizuje z rówieśnikami kącik tematyczny o pojazdach.
     Podaje imię i nazwisko, swój adres
     Przestrzega istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad
    społecznych.
     Wymienia nazwy zwierząt poruszających się szybko (wolno).
     Wie, jak należy zachowywać się nad wodą.
     Dobiera kolor koła do obrazka lodów i określa, jaki mogą mieć smak.
     Prawidłowo układa artykulatory przy głosce cz.
     Układa sylwety żaglówki z figur geometrycznych, według wzoru.

WIERSZ


„ŁĄKA”

Łąka tylu ma mieszkańców, zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka, tutaj kwiatek – o, różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały, obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci, więc zatańczmy z nimi chwilę.

PIOSENKA


„Mała biedroneczka”

I. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała. Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć do nieba,
przynieś mi kawałek chleba.
II. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała. Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

Ref.: Biedroneczko, leć…

III. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała. Złapała ją żaba i po wodzie płynie.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

Ref.: Biedroneczko, leć…