Grupa błękitna

To My, dzielne przedszkolaki!
Kłaniamy się niziutko i wszystkich witamy milutko!
Nadszedł w końcu czas, by poznawać wielki świat.
Gdy w przedszkolu się spotkamy, wiele do zrobienia mamy.
Co jest dobre, a co złe – każdy przedszkolak dobrze wie!

      Grupa błękitna to najmłodsza grupa w przedszkolu. Uczęszcza do niej 25 dzieci. Głównymi zadaniami w grupie maluszków jest adaptacja do nowych warunków, jakie stwarza im przedszkole oraz kształcenie i doskonalenie czynności samoobsługowych, takich jak: samodzielne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, ubieranie się i rozbieranie. Wszystkie te czynności odbywają się w przyjaznej atmosferze. W grupie uczymy się w formie zabawy, bazując na środkach dydaktycznych, które uwzględniają indywidualne tempo rozwoju, możliwości oraz zainteresowania każdego z podopiecznych.

Wychowawczyni grupy: Małgorzata Ulman

Oj będzie, będzie…

 

Zamierzenia grupy w miesiącu czerwcu:

TACY SAMI, A JEDNAK INNI

WAKACYJNE PODRÓŻE

POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

  • – uczestniczyć we wspólnych zabawach,
    – dzielić się swoimi przeżyciami,
    – uczestniczyć w zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał,
    – zna różne rodzaje środków lokomocji i transportu, takich jak: rowery, samochody, autobusy,
    samoloty, statki,
    – zna zasady właściwego zachowania się w środkach transportu,
    – przestrzega ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego,
    – dzielić się wrażeniami z pobytu poza swoim miejscem zamieszkania, np. wyjazdów
    do rodziny,
    – rozwiązywać proste zagadki,
    – powtarzać z pamięci rymowanki, krótkie wiersze, piosenki,
    – skupiać uwagę na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela,
    – uczestniczyć w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami
    narządów artykulacyjnych,
    – nazywać przedmioty i ich kolory (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.),
    – słuchać wyjaśnień niezrozumiałych słów,
    – odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
    – rozwijać sprawność całego ciała, w tym sprawności rąk,
    – liczyć wyodrębnione przedmioty, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie
    dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,
    – porównywać przedmioty; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość)
    i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),
    – rysować kredkami,
    – malować: palcami, dłonią, pędzlem,
    – śpiewać piosenki o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście,
    – uczestniczyć w zabawach muzyczno-ruchowych:
     ze śpiewem
     rytmicznych
     ilustracyjnych,
    – uczestniczyć w zabawach z elementem naśladownictwa,
    -uczestniczyć w ćwiczeniach gimnastycznych.

WIERSZ


„Wakacje”

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekaja góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.
Chętnie wracamy do Naszej Pani,
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

PIOSENKA


„Wakacje”

1. Fale, morskie fale
I piasek na plaży,
O letniej zabawie
Każdy przecież marzy.
Ref.: lato, lato, lato
Dzisiaj wita nas,
Latem, latem, latem
Miło spędzasz czas.
2. Góry, nasze góry
I pachnące lasy,
Plecak zabieramy,
Jedziemy na wczasy.
Ref.: Lato, lato…
3. Rzeki i jeziora
Już na nas czekają,
Wiosła i kajaki
Na spływ zapraszają.
Ref.: Lato, lato…