Grupa czerwona

Witamy po wakacjach w grupie czerwonej.
Spotykamy się w przedszkolu w nieco zmienionym składzie, ale nowe koleżanki i koledzy są również fajni. W tym roku będziemy poznawać świat poprzez szereg zabaw i zajęć . Będziemy uczestniczyć w warsztatach edukacyjnych, wycieczkach, które wzbogaca naszą wiedzę. Nadchodzące uroczystości i imprezy przedszkolne pozwolą nam bawić się , miło spędzać razem czas dostarczając wiele radości .

Wychowawczyni grupy: Bożena Wojciechowska

 

Oj będzie, będzie…

  • 6.02 – Bal karnawałowy
    11 – 15.02 Projekt edukacyjny: „W krainie śniegu i lodu”
    18 – 22.02 Projekt edukacyjny: „Zimowa olimpiada”
    Zimowe spacery w okolicy przedszkola

Zamierzenia grupy w miesiącu lutym:

BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI

CZY JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE?

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

Dziecko:

• Słucha z uwagą czytanego tekstu.
• Odpowiada na pytania dotyczące wiersza, opowiadania.
• Powtarza zdania poprawnie sformułowane przez dorosłych.
• Poznaje baśń Czerwony Kapturek.
• Kojarzy przedmiot z utworem, w jakim go spotykamy.
• Składa w ca¬łość, według wzoru, obrazki z baśniowymi postaciami.
• Rysuje wzory po śladzie.
• Rysuje drogę w labiryncie.
• Liczy w zakresie 5.
• Uczestniczy w zaba¬wach muzyczno-rucho¬wych ze śpiewem.
• Opisuje wygląd baśniowych postaci.
• Ogląda przedstawienia teatralne organizowane w przedszkolu.
• Poznaje wybrane wartości (np.: miłość, dobro, przyjaźń itp.) na przykładach z życia, wybranych utworów.
• Określa zachowanie bohaterów baśniowych.
• Wyszukuje takie same obrazki.
• Wymyśla nowe historyjki.
• Rozwiązuje proste zagadki.
• Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementem toczenia, równowagi.
• Maluje ufoludka z wyobraźni.
• Opisuje swoją pracę plastyczną.
• Stosuje słowa: lornetka, luneta, teleskop.
• Układa rakietę według wzoru.
• Wskazuje kierunek, z którego dochodzi dźwięk
• Używa określeń: cicho, głośno, wesoło, smutno, szybko, wolno, w odniesieniu do muzyki.
• Śpiewa piosenkę.
• Przestrzega umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie

WIERSZ

„Krasnoludki są na świecie”

Czy to bajka, czy nie bajka
Myślcie sobie, jak tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam
Krasnoludki są na świecie.

Naród wielce osobliwy
Drobny – niby ziarnko bani
Jeśli które z was nie wierzy
Niech zapyta starej niani.

PIOSENKA

„WIELKA WYPRAWA”

Malowany wózek, para siwych koni
Pojadę daleko, nikt mnie nie dogoni
Pojadę daleko, po ubitej dróżce
Tam gdzie stoi mała chatka na koguciej nóżce
Stanę przed tą chatką, będę z bicza trzaskał
„Wyła? Babo Jago, wyła? jeśli łaska!”
Wyszła Baba Jaga, stara, całkiem siwa
I spytała grubym głosem: „Kto mnie tutaj wzywa?”
„To ja Babo Jago przyjechałem prosić
Żebyś nie więziła Jasia i Małgosi
Bo jak nie, to powiem rzecz Ci nieprzyjemną
Będziesz miała Babo Jago do czynienia ze mną!”
„Strzeż się czarownico!” – krzyknę wniebogłosy,
Że aż Babie Jadze dęba staną włosy.
I koniki pognam, ”Hop! hop!” krzyknę na nie
I pojadę do swej mamy na drugie śniadanie