Grupa zielona

Mamy bujną wyobraźnię i pomysłów wiele,

wiemy, co to przyjaźń i kim są przyjaciele.
Wszystkiego co się nauczyliśmy– nie zapominamy
i w codziennym życiu wdrażamy.

Bystrzaki-tak można nazwać

Przedszkolaki z naszej zielonej paki.

Wychowawczyni grupy: Małgorzata Przybyła

 

Oj będzie, będzie…

20.09 – Dzień Przedszkolaka

22.09 – Pierwszy dzień jesieni


30.09 – Dzień Chłopaka

Zamierzenia grupy w miesiącu wrześniu:

TO JESTEM JA

MOJA GRUPA

STOP, UWAGA, NIEBEZPIECZNIE – ZASAD NAUCZ SIĘ KONIECZNIE

IDZIE JESIEŃ… PRZEZ LAS I PARK

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

– przedstawić się i opowiedzieć krótko o sobie,

– wskazać swoje części ciała,

– wskazać kierunki (prawo, lewo),

– odpowiadać na pytania dotyczące opowiadania,

− wymienić i wskazać narządy zmysłów,

− dzielić słowa na sylaby w zabawach,

– wskazać swoją prawą stronę i lewą stronę ciała,

– rysować szlaczki po śladach a potem samodzielnie,

– podać przykłady dobrych i złych zachowań w przedszkolu,

– wypowiadać się na temat wakacji,

-dzielić słowa na sylaby z jednoczesnym wyklaskiwaniem,

− opowiedzieć swoimi słowami wybraną zasady ruchu drogowego,

– rozpoznać wybrane znaki drogowe,

− przechodzić przez jezdnię na pasach,

– rozpoznać i nazywać wybrane rośliny, zwierzęta spotykane w parku i lesie,

− wymienić oznaki nowej pory roku – jesieni,

– przeliczać przedmioty w naturalnych sytuacjach, np. ręczniczki w łazience, klocki
w pudełku,

– nazwać wskazane figury geometryczne,

– układać rytmy np. przy pomocy kasztanów,

– wyklaskiwać usłyszany rytm.

WIERSZ

„Jesień”

Jesień na paluszkach

Spaceruje w parku

I rozdaje wszystkim

Swe skarby w podarku

Wręcza nam bukiety

Kolorowych liści

I smutek zamienia

W roześmiane myśli

Nasypie w berety

Albo do kieszeni –

Kasztanów, żołędzi

I złotych promieni

Pozdrowi wiewiórkę

Roześmianym echem

A potem pożegna –

Cichutko, z uśmiechem…

PIOSENKA

„Przedszkole – drugi dom”

I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest.

II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…

III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…

J. ANGIELSKI

1. Children of the world – zna wyrazy: child- children, world – dream toy- poznaje nazwy wymarzonych zabawek a dolly, a car, a teddy bear, a ball

2. Holiday is coming… – zna wyrazy: holiday, summer – zna nazwy związane z miejscami wakacyjnymi : shell, sea, sand, beach, sandcastle, fish, jelly fish, hot, wind, sun, mountains, climb, hostel, forest, trees, meadow, lake, animals, squirrel, birds, deer, wolf – zna treść książki pt,, Summer with a mouse”

3 . Safe holidays and nature – zna wyrazy: forest, trees, meadow, – zna nazwy niektórych zwierząt leśnych: hare, squirrel, hedgehog, wolf, deer, fox, stork , lady bird, butterfly,