Grupa zielona

  W naszej grupie „uczymy się bawiąc i bawimy ucząc”. Wszystkie nasze działania zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych, poznania świata.
Poznajemy świat w towarzystwie Ady i Olka. Jest to rodzeństwo, które tak jak my uczęszcza do przedszkola. Spotykamy się z nimi w kartach pracy i książce.
Uczymy się samodzielności w działaniu. W czasie zajęć liczymy, śpiewamy, tańczymy, gramy na instrumentach, wyklejamy, malujemy, kolorujemy. Bardzo lubimy spacery i zabawy w ogrodzie przedszkolnym wykorzystując sprzęt do rozwijania sprawności fizycznej i rozładowania nagromadzonej energii.
Podczas spacerów utrwalamy zasady bezpiecznego poruszania się po drodze. Obserwujemy zmieniającą się przyrodę, dostrzegając jej piękno w różnych porach roku, rozmawiamy również o ochronie przyrody i środowiska w którym żyjemy.
Po ciężkiej pracy relaksujemy się i odpoczywamy słuchając muzyki i czytanych bajek i opowiadań. .

Wychowawczyni grupy: Aleksandra Ziółkowska

 

Oj będzie, będzie…

  • 6.02 – Bal karnawałowy
    11 – 15.02 Projekt edukacyjny: „W krainie śniegu i lodu”
    18 – 22.02 Projekt edukacyjny: „Zimowa olimpiada”
    25.02 – 1.03 – Projekt edukacyjny:„Dinozaury
    Zajęcia taneczne w teatrze z instruktorem „Powiśla”
    Zimowe obserwacje przyrodnicze

Zamierzenia grupy w miesiącu lutym:

BAŚNIE,BAJKI, BAJECZKI

PROJEKT EDUKACYJNY ŚWIAT DINOZAURÓW

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

– wypowiada się pełnymi zdaniami
– opisuje, jak wyglądał świat, w którym żyły dinozaury
– dzieli się z innymi dziećmi swoją wiedzą na temat dinozaurów, z zainteresowaniem słucha podawanych przez nauczyciela informacji o dinozaurach
– buduje poprawne gramatycznie wypowiedzi na podany temat
– sprawnie posługuje się nożyczkami,
– dokonuje oceny postępowania głównego bohatera, uzasadnia swoje zdanie; odgrywa wybrane scenki dramowe, wykorzystując wszystkie dostępne środki wyrazu: mimikę, gest, modulację głosu
– wyjaśnia znaczenie słów: scenografia, kurtyna, aktor, widownia, scenariusz; wymienia zasady obowiązujące w teatrze; odgrywa swoją rolę, przestrzegając ustalonego scenariusza przedstawienia
– reaguje odpowiednimi ruchami na podane sygnały; porusza się odpowiednio w metrum trójdzielnym
– rozpoznaje obrazki, rekwizyty pochodzące z poszczególnych baśni; podaje ich tytuły; dostrzega nieprawdziwe fakty w treści utworu; rozwiązuje zagadki – podaje prawidłowe odpowiedzi
– wskazuje w książce okładkę, stronę tytułową i numery stron; wykonuje własną książeczkę

 

WIERSZ

„Gra wyobraźni”

Gdy zamknę oczy,
mogę świat zaczarować.
Mogę w swoich marzeniach
po świecie wędrować.
Gdy zamknę oczy,
mogę mocą tajemną
sprawić, by to, co lubię,
zawsze było ze mną.
Gra wyobraźni –
czary, magia i cuda.
Wymyślić ładną bajkę
każdemu się uda

  

PIOSENKA

„Baśniowe postacie”

  1. 1. Znam legendy o powstaniu Krakowa
    i stolicy Polski, Warszawie:
    o szewczyku, o smoku i Wiśle,
    o Syrence, i Warsie i Sawie.

    Ref.: Książki niezwykłe, książki ciekawe,
    tysiące legend, baśni i bajek.
    Historii tyle, że trudno zliczyć,
    chcę poznać wszystkie, więc będę je czytać.

    2. Z książek znam też krasnoludki, królewny
    i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,
    Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,
    Kota w butach i Piękną i Bestię.

    Ref.: Książki…

    3. Lubię czytać książki z mamą i z tatą,
    piękne wiersze, opowiadania,
    z nich się uczę, historię poznaję,
    więc zachęcam was też do czytania.

    Ref.: Książki…