Grupa zielona
W naszej grupie „uczymy się bawiąc i bawimy ucząc”. Wszystkie nasze działania zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych, poznania świata.
Poznajemy świat w towarzystwie Ady i Olka. Jest to rodzeństwo, które tak jak my uczęszcza do przedszkola. Spotykamy się z nimi w kartach pracy i książce.
Uczymy się samodzielności w działaniu. W czasie zajęć liczymy, śpiewamy, tańczymy, gramy na instrumentach, wyklejamy, malujemy, kolorujemy. Bardzo lubimy spacery i zabawy w ogrodzie przedszkolnym wykorzystując sprzęt do rozwijania sprawności fizycznej i rozładowania nagromadzonej energii.
Podczas spacerów utrwalamy zasady bezpiecznego poruszania się po drodze. Obserwujemy zmieniającą się przyrodę, dostrzegając jej piękno w różnych porach roku, rozmawiamy również o ochronie przyrody i środowiska w którym żyjemy.
Po ciężkiej pracy relaksujemy się i odpoczywamy słuchając muzyki i czytanych bajek i opowiadań. .
Wychowawczyni grupy: Aleksandra Ziółkowska
Oj będzie, będzie…
- 6.02 – Bal karnawałowy
11 – 15.02 Projekt edukacyjny: „W krainie śniegu i lodu”
18 – 22.02 Projekt edukacyjny: „Zimowa olimpiada”
25.02 – 1.03 – Projekt edukacyjny:„Dinozaury
Zajęcia taneczne w teatrze z instruktorem „Powiśla”
Zimowe obserwacje przyrodnicze
Zamierzenia grupy w miesiącu lutym:
BAŚNIE,BAJKI, BAJECZKI
PROJEKT EDUKACYJNY ŚWIAT DINOZAURÓW
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI
– opisuje, jak wyglądał świat, w którym żyły dinozaury
– dzieli się z innymi dziećmi swoją wiedzą na temat dinozaurów, z zainteresowaniem słucha podawanych przez nauczyciela informacji o dinozaurach
– buduje poprawne gramatycznie wypowiedzi na podany temat
– sprawnie posługuje się nożyczkami,
– dokonuje oceny postępowania głównego bohatera, uzasadnia swoje zdanie; odgrywa wybrane scenki dramowe, wykorzystując wszystkie dostępne środki wyrazu: mimikę, gest, modulację głosu
– wyjaśnia znaczenie słów: scenografia, kurtyna, aktor, widownia, scenariusz; wymienia zasady obowiązujące w teatrze; odgrywa swoją rolę, przestrzegając ustalonego scenariusza przedstawienia
– reaguje odpowiednimi ruchami na podane sygnały; porusza się odpowiednio w metrum trójdzielnym
– rozpoznaje obrazki, rekwizyty pochodzące z poszczególnych baśni; podaje ich tytuły; dostrzega nieprawdziwe fakty w treści utworu; rozwiązuje zagadki – podaje prawidłowe odpowiedzi
– wskazuje w książce okładkę, stronę tytułową i numery stron; wykonuje własną książeczkę
WIERSZ
„Gra wyobraźni”
Gdy zamknę oczy,
mogę świat zaczarować.
Mogę w swoich marzeniach
po świecie wędrować.
Gdy zamknę oczy,
mogę mocą tajemną
sprawić, by to, co lubię,
zawsze było ze mną.
Gra wyobraźni –
czary, magia i cuda.
Wymyślić ładną bajkę
każdemu się uda
PIOSENKA
„Baśniowe postacie”
-
1. Znam legendy o powstaniu Krakowa
i stolicy Polski, Warszawie:
o szewczyku, o smoku i Wiśle,
o Syrence, i Warsie i Sawie.Ref.: Książki niezwykłe, książki ciekawe,
tysiące legend, baśni i bajek.
Historii tyle, że trudno zliczyć,
chcę poznać wszystkie, więc będę je czytać.2. Z książek znam też krasnoludki, królewny
i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,
Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,
Kota w butach i Piękną i Bestię.Ref.: Książki…
3. Lubię czytać książki z mamą i z tatą,
piękne wiersze, opowiadania,
z nich się uczę, historię poznaję,
więc zachęcam was też do czytania.Ref.: Książki…