Grupa żółta

      Czary – mary, nie do wiary i już skok do żółtej sali. Grupa żółta wita przedszkolaków cały tłum. Będziemy chodzić na spacerek, na wycieczki czy słoneczko czy wiaterek. Smacznie posiłki zjadać, pięknie do zajęć siadać. Super się z kolegą bawić. Będzie pora na czytanie i
czas na muzyki słuchanie. Bo przedszkole to świetna sprawa tu jest nauka, ruch i zabawa. Tu czeka zabawek wiele, gry planszowe i komputerek. Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie. Wszyscy się z uśmiechem witają, wokół pięknie pozdrawiają.

Wychowawczyni grupy: Irena Ludew

Oj będzie, będzie…

Zamierzenia grupy w miesiącu czerwcu:

NIBY TACY SAMI A JEDNAK INNI

WAKACYJNE PODRÓŻE

POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

− wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
− jest tolerancyjne w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
− wykonuje pracę plastyczną,
− wymienia różnice i podobieństwa między dziećmi różnych ras.
− stosuje słowa: ciężki, lekki, cięższy od, lżejszy od, o takiej samej masie,
− porównuje masę przedmiotów umieszczonych na wadze szalkowej
− porusza się rytmicznie przy muzyce
− bawi się z młodszymi i ze starszymi kolegami,
− bierze udział w konkursach, zabawach zręcznościowych
− rozróżnia i nazywa emocje: przyjemne i nieprzyjemne
− wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
− wymienia kontynenty, wskazuje je na globusie,
− wykonuje pracę plastyczną według instrukcji,
− wycina różne kształty
− wymienia nazwy zwierząt i roślin charakterystycznych dla środowiska przyrodniczego
obszarów górskich
− wskazuje na mapie góry i morze
− wymienia oznaki lata,
− rozwiązuje zagadki,
− dzieli nazwy na sylaby
− rozpoznaje i nazywa wybrane miejsca w Polsce
− wypowiada się zdaniami rozwiniętymi
− liczy w dostępnym zakresie
− wykonuje rysunek,
− dzieli się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu
− chętnie uczestniczy w zabawach badawczych

WIERSZ

„DZIECI”

Wszystkie dzieci
na całym świecie
są takie same,
lubią skakać na jednej nodze
i lubią zanudzać mamę.
Wszystkie dzieci na całym świecie
śpiewają wesołe piosenki,
i byle kamyk,
byle szkiełko
biorą jak skarb do ręki.
Podobno dzieci na całym świecie
bywają niegrzeczne czasem,
lecz to nie u nas, nie w naszym mieście –
to gdzieś za górą, za lasem….

PIOSENKA

„Podajmy sobie ręce”



1.Chociaż świat do koło dziwny
jest i wielki. A my tacy mali, mali jak kropelki.

Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i piosence
W ogródku przed domem na łące znajomej
Podajmy sobie ręce prze burze i przez tęczę.
Pod gwiazdą daleka nad rzeczką i rzeką

2. Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka.
Kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka

Ref.: Podajmy sobie ręce……

3. Chociaż czasem dzielą nieprzebyte góry
Nieskończone drogi , zachmurzone chmury

Ref: Podajmy sobie ręce…………..

 

 

J. ANGIELSKI

1. Children of the world – zna wyrazy: child- children, world – dream toy- poznaje nazwy wymarzonych zabawek a dolly, a car, a teddy bear, a ball

2. Holiday is coming… – zna wyrazy: holiday, summer – zna nazwy związane z miejscami wakacyjnymi : shell, sea, sand, beach, sandcastle, fish, jelly fish, hot, wind, sun, mountains, climb, hostel, forest, trees, meadow, lake, animals, squirrel, birds, deer, wolf – zna treść książki pt,, Summer with a mouse”

3 . Safe holidays and nature – zna wyrazy: forest, trees, meadow, – zna nazwy niektórych zwierząt leśnych: hare, squirrel, hedgehog, wolf, deer, fox, stork , lady bird, butterfly