Grupa żółta

      Do naszej grupy uczęszczają dzieci 5- letnie. Są pogodne, otwarte, aktywne i ciekawe świata. Dzieci lubią bawić się, tańczyć, śpiewać, uczyć nowych wierszyków i rymowanek. Wiele radości dostarczają zajęcia plastyczne. Lubią rysować, malować, lepić. Z radością biorą udział w zabawach ruchowych organizowanych zarówno w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Edukacja łączy się z zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności.

Wychowawczyni grupy: Bogumiła Matuszak

Oj będzie, będzie…

  • 3.04 – „Dużo dziwnych muzycznych pudełek” – program muzyczny w przedszkolu
    8.04 – „Teatrzyk cieni” – w przedszkolu
    12.04 – „Muzyka etniczna” – w przedszkolu
    12.04 – Dzień Czekolady
    16.04 – Zajęcia otwarte dla rodziców
    17.04 – Konkurs wielkanocny – „Zwierzęta wielkanocne”
    23.04 – Światowy Dzień Książki
    25.04 – Przegląd Małych Form Teatralnych
    Spacer na łąkę

Zamierzenia grupy w miesiącu kwietniu:

WIOSENNE PRZEBUDZENIE

WIOSENNE POWROTY

WIELKANOC

MOJA OJCZYZNA

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

– obserwować zmiany zachodzące przed zbliżającą się wiosną (przedwiośnie) –
coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu,
pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy), powracające pierwsze
ptaki (skowronki, czajki, szpaki), kwitnienie wierzby i leszczyny; pojawianie się
paków na drzewach i krzewach,
– wymienić czynniki potrzebne do rozwoju roślin (światło, temperatura,
wilgotność),
– obserwować w sposób lub pośredni (filmy, książki), prace wiosenne
na działkach i w polu,
– nazwać etapy rozwojowe np. żaby, motyla,
– uprawiać rośliny doniczkowe w sali, w domu – dbać o nie: umieszczać
w nasłonecznionym miejscu, podlewać, rozsadzać itp. ,
– obserwować przyrodę w różnych porach roku, w różnych miejscach
i w różnym czasie,
– nazwać etapy życia ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jaj,
wyleganie się młodych, dbanie o nie,
– wyjaśniać określenia: rośliny chronione, zwierzęta chronione; poznać
przedstawicieli ginących gatunków,
– kultywować tradycje i zwyczaje rodzinne związane ze świętami (np.: Bożego
Narodzenia, Wielkanocy), przejmowane od pokoleń,
– podać nazwę swojej ojczyzny i jej stolicy,
– opisać wygląd symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego,
– stosować zwroty: jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, mówimy po polsku,
– wskazać Polskę na mapie Europy; nazywać państwa – sąsiadów Polski,
– wskazać położenie Polski na mapie Europy,
– wskazać na mapie i podać nazwy państw sąsiadujących z Polską,
– wyjaśnić znaczenie zwrotów: jesteśmy Polakami, jesteśmy Europejczykami,
– poznać nazwy wybranych państw należących do UE.

 

WIERSZ

„Kim jesteś?”

Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste:
Ojczyste barwy
-biało-czerwone,
Ojczyste godło
-orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
No i stolica
– miasto syrenki.
I jeszcze Wisła?
Co sobie płynie,
Raz po wyżynie,
Raz po równinie,
I mija miasta
Prześliczne takie?
Już wiesz , kim jesteś?
Jestem Polakiem.

PIOSENKA

„Jestem Polakiem”


Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
1. Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas
2. Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
3. Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc
4. Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat